Sopimusehdot

FI

FI

Sopimusehdot

MEXEN

www.mexen.fi

I. Yleistä

  1. Nämä sopimusehdot sisältävät MEXENin asiakkailleen ylläpitämän verkkokaupan ja verkkotilauspalvelun käyttöehdot.

  2. Seuraavat myynti- ja toimitusehdot koskevat kaikkia Suomessa Mexen.fi -verkkokaupassa.

  3. Kaikki MEXEN-verkkokaupassa tehdyt ostosopimukset tehdään suomeksi.

  4. Myyjä: MEXEN (Agraf-Kieszkowski Rafał, ul. Strażacka 6, 05-084 Leszno (Puola), Vat: PL1181563829, REGON: 141494553, E-mail: [email protected].

  5. MEXEN:n asiakkaana voivat olla kuluttajat, yritykset ja yhteisöt.

  6. Näitä sopimusehtoja sovelletaan MEXEN:n ja sen kuluttaja-asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa, johon soveltuu myös Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta.

  7. Alle 18-vuotiaat eivät voi tehdä ostoksia MEXEN-verkkokaupassa.

  8. MEXEN tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä eikä MEXEN takaa sellaisten tilattujen tuotteiden toimitusta, jotka eivät ole heti lähetettävissä.

  9. MEXEN ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on MEXEN:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. MEXEN ilmoittaa asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

  10. MEXEN:lla on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa MEXEN:n verkkosivuilta.

  11. Ehdot voivat päivittyä ajoittain, joten pyydämme sinua hyväksymään ehdot joka kerta, kun teet ostoksia meiltä. Jos näitä ehtoja muutetaan, myyjä julkaisee uusimman version ehdoista verkkokaupan verkkosivustolla ja lähettää ne asiakkaan palvelusopimuksen solmimisen jälkeen ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Asiakas ja myyjä katsovat, että tämä menetelmä riittää, jotta asiakas voi tutustua sääntöjen sisällön muutoksia koskeviin tietoihin. Ehtojen muutos tulee voimaan 14 päivän kuluessa muutoksesta ilmoittamisen päivämäärästä. Palvelujen tarjoamista koskevan sopimuksen tehneet asiakkaat, eli asiakkaat, joilla on tili, voivat irtisanoa palvelujen tarjoamista koskevan sopimuksen 14 päivän kuluessa ehtojen muutoksesta ilmoittamisen päivämäärästä.

II. Sähköiset palvelut

  1. Myyjä tarjoaa asiakkaille palveluja maksutta 24 tuntia vuorokaudessa, 7 päivää viikossa.

  2. Myyjä tarjoaa asiakkaille seuraavia sähköisiä palveluja verkkokaupan kautta:

    1. Käyttäjätili;

    2. Uutiskirje;

    3. Ostoskori.

    4. Yhteydenottolomakkeen tarjoaminen.

    5. Tuotteiden hakukoneen tarjoaminen.

    6. Tuotearvostelujen syöttäminen.

    7. Tuotteen lisääminen toivelistalle.

    8. Osamaksulaskurin tarjoaminen.

    9. Tuotetiedote.

    10. Tuotevertailu.

  3. Asiakastilipalvelun sopimus solmitaan toistaiseksi, kun myyjä vahvistaa asiakastilin rekisteröinnin.

  4. Tämän asiakastilipalvelun tarkoituksena on tarjota asiakastilipaneeli, jonka avulla voidaan muun muassa hallita asiakkaan tietoja ja tilauksia.

  5. Asiakastilin luominen edellyttää vapaaehtoista ja maksutonta rekisteröitymistä. Tämä tehdään täyttämällä ja lähettämällä myyjälle rekisteröintilomake, joka on saatavilla kaupan verkkosivustolla.

  6. Jotta rekisteröintilomake olisi oikein täytetty, kaikki pakolliset ja mahdolliset valinnaiset kentät on täytettävä totuudenmukaisilla, täydellisillä ja asiakasta koskevilla tiedoilla tai informaatiolla.

  7. Ennen rekisteröintilomakkeen lähettämistä asiakkaan on vahvistettava lukeneensa yleiset ehdot ja hyväksyvänsä niiden säännökset valitsemalla vastaavan ruudun.

  8. Rekisteröitymislomake lähetetään myyjälle kaupan toiminnallisuuden avulla ja kaupan kautta.

  9. Asiakastilin käyttö on mahdollista, kun tili on luotu ja kirjauduttu sisään sopivalla käyttäjätunnuksella ja salasanalla.

  10. Asiakastilin kirjautumistietojen jakaminen kolmansille osapuolille ja useiden asiakastilien luominen samalle asiakkaalle on kielletty.

  11. Myyjä tarjoaa mahdollisuuden tilata uutiskirjeen, joka sisältää kaupallista tietoa ja joka lähetetään asiakkaan sähköpostiosoitteeseen.

  12. Uutiskirjeen tilaamiseksi on käytettävä oikeaa uutiskirjeen aktivointikenttää rekisteröintilomakkeessa tai muussa myyjän myymälän verkkosivustolla tarjoamassa lomakkeessa.

  13. Uutiskirjeen tilaaminen edellyttää asiakkaan sähköpostiosoitteen ilmoittamista. Näiden tietojen antaminen on vapaaehtoista, mutta välttämätöntä uutiskirjeen vastaanottamiseksi.

  14. Uutiskirjeen tilaus voidaan peruuttaa ilman syytä milloin tahansa käyttämällä kaupan toimintoa tai uutiskirjeen deaktivointilinkkiä sekä lähettämällä siitä ilmoitus myyjälle, esimerkiksi sähköpostitse tai kirjeitse.

  15. Uutiskirjeen tilauspalvelun sopimus on voimassa toistaiseksi ja päättyy, kun asiakas lähettää pyynnön poistaa sähköpostiosoitteensa uutiskirjeen tilauslistalta tai peruuttaa tilauksensa uutiskirjeen yhteydessä lähetetyn viestin linkin kautta.

  16. Ostoskori on sähköinen palvelu, joka käynnistyy, kun asiakas lisää ensimmäisen tuotteen ostoskoriin. Ostoskori on kertaluonteinen palvelu, joka tarjotaan maksutta ja joka päättyy, kun asiakas tekee tilauksen tai peruuttaa tilauksen. Käytettävissä olevista toiminnoista riippuen ostoskori voi muistaa tiedot asiakkaan valitsemista tuotteista myös selaimen istunnon päättymisen jälkeen, mutta ei takaa tuotteiden saatavuutta.

  17. Sopimus sähköisten palvelujen toimittamisesta, joka koostuu asiakkaan mahdollistamisesta tehdä tilaus kaupassa, tehdään määräajaksi ja päättyy, kun asiakas tekee tilauksen tai lopettaa tilauksen tekemisen.

  18. Jotta voit käyttää yhteydenottolomakkeen toimintoja, sinun on täytettävä pakolliset kentät, annettava pyydetyt tiedot ja lähetettävä viesti myyjälle. Myyjä vastaa välittömästi joko kaupan toimintojen kautta, puhelimitse tai sähköisesti lähettämällä sähköpostiviestin.

  19. Voit etsiä tuotteita kaupasta kirjoittamalla haluamasi sisällön kaupan hakukenttään ja vahvistamalla. Toiminto mahdollistaa kaupan resurssien hakua asiakkaan antamien hakusanojen perusteella. Lisäksi toiminto mahdollistaa edistyneen haun valittujen kriteerien perusteella.

  20. Voit antaa mielipiteesi tuotteesta käyttämällä palautelomaketta täyttämällä pakolliset kentät ja antamalla ilmoitetun arvion tai sisällön. Toiminto voi mahdollistaa arvion antamisen tietyllä asteikolla. Myyjä voi vaatia, että asiakkaan kommentti myyjän valikoimassa olevasta tuotteesta tai palvelusta edeltää asiakkaan selitys siitä, että hän on ostanut tai käyttänyt tuotetta, johon mielipide tai kommentti liittyy.

  21. Jotta toimintoa voidaan käyttää tuotteen lisäämiseen toivelistaan, tuote on lisättävä toivelistaan asiakkaan kirjauduttua asiakastililleen. Toiminnan tarkoituksena on tallentaa väliaikaisesti asiakastilille verkkosivu, jolla on tuotteen mainostarjous.

  22. Jotta voit käyttää Amortisointilaskuri-toimintoa, sinun on täytettävä pakolliset kentät antamalla haluamasi parametrit laskelman kohteena olevalle lainalle. Saatu tulos on arvio, joka näytetään tiedoksi eikä se ole rahoituslaitoksen tarjous lainan myöntämisestä.

  23. Saat tietoa tuotteen saatavuudesta uudelleen käyttämällä tuotetiedotteiden toimintoa. Myyjä lähettää tämän tiedon välittömästi sähköpostitse, kun tuote on jälleen saatavilla kaupan verkkosivustolla.

  24. Voidaksesi käyttää Tuotteiden vertailu -toimintoa, sinun on valittava vähintään kaksi tuotetta tai kaksi palvelua vertailua varten. Toiminnon tarkoituksena on esittää mainostarjouksia tavalla, joka mahdollistaa niiden ominaisuuksien vertailun.

  25. Jotta voit käyttää joitakin edellä mainituista toiminnoista, sinun on ehkä luotava asiakastili ja kirjauduttava siihen. Myyjä pidättää oikeuden poistaa toimintoja väliaikaisesti käytöstä tai ottaa käyttöön uusia toimintoja.

  26. Asiakas on erityisesti velvollinen

    1. antamaan tilauksessa ja tilillä vain totuudenmukaisia, ajantasaisia ja kaikkia tarvittavia asiakastietoja ja päivittämään välittömästi muutokset näihin tietoihin, mukaan lukien henkilötiedot, jotka asiakas on antanut myyjälle ostosopimuksen tekemisen tai sähköisten palvelujen käytön yhteydessä;

    2. käyttää sähköisiä palveluita siten, että myyjän, verkkokaupan, toiminta ei heikkene;

    3. käyttää sähköisiä palveluita tavalla, joka on lakien, yleisten ehtojen määräysten ja kyseisen alueen hyväksyttyjen tapojen ja sääntöjen mukainen;

    4. käsitellä kirjautumistietoja ja salasanoja luottamuksellisesti ja erityisesti olla paljastamatta niitä sivullisille. Myyjä ei ole vastuussa asiakkaan tilillä olevien tietojen menetyksestä tai niihin pääsystä, jos asiakas rikkoo edellä mainittua velvollisuutta

  27. Myyjä voi irtisanoa palvelusopimuksen seuraavista pätevistä syistä:

  28. sähköisten palvelujen käyttö on ristiriidassa verkkokaupan sääntöjen ja tarkoituksen kanssa:

    1. asiakkaan toiminta on yleisen moraalin vastaista, yllyttää väkivaltaan tai rikkoo lakia ja loukkaa kolmannen osapuolen oikeuksia;

    2. asiakas rikkoo yleisten ehtojen II artiklan 26 kohdan määräyksiä.

  29. Myyjän irtisanominen palvelusopimuksesta on lähetettävä asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

  30. Molempien osapuolten irtisanomisaika on 14 päivää. Palvelusopimuksen irtisanominen molempien osapuolten toimesta on sama kuin tilin irtisanominen.

III. Tuotteet

  1. Tuotteet esitetään lakisääteisten vaatimusten mukaisesti ja mahdollisimman tarkasti.

  2. Toimitetut tuotteet voivat poiketa verkkosivustolla tai luettelossa esitetyistä tuotteista, erityisesti käsityötuotteiden osalta, joiden täysin yhdenmukainen tuotanto ei ole taattu, tai tuotteiden osalta, joita on mukautettu teknisen tai teknologisen kehityksen puitteissa.

  3. MEXEN pidättää oikeuden muuttaa valikoimaansa milloin tahansa, erityisesti ottamalla käyttöön uusia tuotteita, poistamalla tuotteita tai muuttamalla niiden esittelyä.

IV. Tilaus/sopimuksen tekeminen

  1. MEXEN-verkkokaupassa esiteltävä tuotevalikoima ei ole sitova, vaan se on vain tarjous asiakkaalle tilata tuotteita ilman ostovelvollisuutta.

  2. Asiakas voi tilata tuotteita kaupasta

    1. verkossa kaupan verkkosivuston kautta,

    2. sähköpostitse lähettämällä viestin osoitteeseen: [email protected].

    3. puhelimitse verkkokaupassa ilmoitettuun puhelinnumeroon.

  3. Asiakas voi valita tuotteita, lisätä ne ostoskoriin ja tilata ne MEXENiltä. Ennen tilauksen lähettämistä asiakas voi tarkistaa kaikki tiedot (esim. tuotteen nimike, tuotteiden lukumäärä, nimi, osoite ja maksutapa) ja tarvittaessa muuttaa niitä.

  4. Kun teet ostoksen tämän verkkosivuston kautta, sinua pyydetään antamaan henkilötietosi. Tarkemmin sanottuna asiakkaiden on annettava oikea nimensä, puhelinnumeronsa, sähköpostiosoitteensa ja muut pyydetyt tiedot. Lisäksi sinua pyydetään antamaan maksutietosi, kun tilaat tuotteita, ja sinun on varmistettava, että tilauksen yhteydessä antamasi maksutiedot ovat voimassa ja oikeat, sekä vahvistettava, että olet henkilö, joka on mainittu meille antamissasi laskutustiedoissa.

  5. Jokainen tilaus tarkoittaa, että asiakas hyväksyy verkkosivustolla myytävien tuotteiden ja palveluiden hinnat ja kuvaukset.

  6. Tuotteet esitetään lakisääteisten suositusten mukaisesti ja mahdollisimman tarkasti.

  7. Tuotteidemme saatavuus näkyy reaaliajassa, joten on mahdollista, että joitakin valittuja tuotteita ei ole varastossa. MEXENin verkkokauppa ei ole vastuussa varastovajeesta tai esillä olevista malleista.

  8. MEXEN käyttää seuraavaa ostoprosessia:

    1. Sinun on valittava ja lisättävä ostoskoriin haluamasi tuotteet napsauttamalla verkkosivulla näkyvää ostoskorikuvaketta.

    2. Ostoskori sisältää valitsemiesi tuotteiden viitenumeron, nimen, koon ja hinnan (sisältäen arvonlisäveron).

    3. Samassa ostoskorissa näytämme luettelon tuotteista, jotka olet ostamassa, sekä kokonaishinnan (sisältäen arvonlisäveron ja toimituskulut).

    4. Kun olet valinnut tuotteet, täytä tilauslomake. Lomakkeessa sinun on annettava henkilötietosi ja maksutietosi, jotta tilauksesi voidaan käsitellä. Huomaa, että kaikki tiedot on täytettävä oikein, jotta vältytään sekaannuksilta ja ongelmilta ostettujen tuotteiden toimituksessa.

  9. Tarkistettuaan tilauksen myyjä lähettää asiakkaalle seuraavat:

    1. sähköpostiviestin, jossa vahvistetaan yhden tai useamman tilauksen yhteydessä tehdyn yksittäisen tarjouksen hyväksyminen,

    2. sähköpostiviestin, jossa ilmoitetaan, että tärkeistä syistä ei ole mahdollista hyväksyä kaikkia asiakkaan yksittäisiä ostotarjouksia, mukaan lukien tietyt maksutavat tai toimitustavat tai lisäpalvelut.

  10. Myyntisopimus syntyy, kun asiakas vastaanottaa myyjältä edellä kohdassa 9 (a) mainitun viestin, viestissä mainittujen tuotteiden osalta ja edellyttäen, että myyntisopimuksen mukaiset myyjälle maksettavat summat on maksettu, ellei maksua ole suoritettu tilauksen yhteydessä.

  11. Tilauksen kokonaissumma sisältää hinnan, toimituskulut ja tarvittaessa lisäkulut, esimerkiksi lisäpalveluiden käytöstä. Asiakkaalle ilmoitetaan tilauksen kokonaissumma tilauksen yhteydessä, myös silloin, kun hän ilmaisee halunsa sitoutua maksamaan ostosopimuksen mukaisesti.

  12. Myyjä tarjoaa mahdollisuuden tilata tuotteen puhelimitse. Tilataksesi tuotteen puhelimitse, ota yhteyttä myyjään myymälän verkkosivuilla olevilla puhelinnumeroilla ja tee tilaus suullisesti.

  13. Myyjä vahvistaa puhelimitse tehdyn tilauksen hyväksymisen lähettämällä välittömästi sähköpostiviestin, jossa on tiedot tehdyn sopimuksen sisällöstä. Tämä viesti sisältää osapuolten tekemän myyntisopimuksen ehdot ja asiakkaan tiedot, mikä mahdollistaa mahdollisten virheiden havaitsemisen. Jos tällainen virhe havaitaan, asiakas voi ilmoittaa siitä myyjälle lähettämällä sähköpostiviestin, jossa on oikeat tiedot.

  14. Ostosopimuksen tekemiseksi asiakkaan on vahvistettava aikomuksensa tehdä sopimus vastauksena myyjän edellä mainittuun viestiin.

  15. Kohdissa 9–10 olevat määräykset ovat sovellettavissa.

  16. Asiakas hyväksyy, että tämä tilausvahvistus katsotaan todisteeksi MEXENin kanssa solmitusta sopimussuhteesta.

  17. Jos emme jostain syystä voi lähettää tilaustasi, ilmoitamme siitä sinulle mahdollisimman pian. Jos olemme jo vastaanottaneet maksun tällaisesta tilauksesta, palautamme kyseisen summan käyttämällä samaa maksutapaa, jota käytit tilausta tehdessäsi, sikäli kuin se on mahdollista.

  18. Tilausaika voi vaihdella tuotteittain ja riippuu tilattujen tuotteiden määrästä. Se näkyy selvästi verkkosivustollamme tilausprosessin aikana (tilauksen lopullisen vahvistuspainikkeen yläpuolella).

V. Hinnoittelu ja maksutavat

  1. Verkkosivustolla näkyvät hinnat ovat voimassa ostopäivänä. Kaikki hinnat voivat muuttua ilman erillistä ilmoitusta, mutta muutokset eivät vaikuta jo hyväksyttyihin tilauksiin.

  2. Ostoskorissa näet ostoksesi kokonaissumman sisältäen arvolisänveron sekä toimituskulut. Tämä on ostoksesi loppusumma.

  3. MEXEN tarjoaa seuraavat maksutavat:

    1. Apple Pay – Google Pay.

    2. PayPal.

    3. Klarna.

    4. PayU.

    5. Luottokortti (Visa/Mastercard).

    6. On mahdollista tehdä tavallinen pankkisiirto (tilinumero ilmoitetaan tilauksen yhteydessä)

  4. PayPal/Klarna/PayU on suositeltava maksutapa, sillä maksu käsitellään välittömästi eikä siitä peritä kuluja.

  5. PayPal/Klarna/PayU:n avulla voit maksaa myös luottokortilla. Jos maksat luottokortilla, sinua pyydetään antamaan kortin vahvistusnumerot. Kolme vahvistusnumeroa löydät luottokorttisi takapuolelta – yleensä luottokortin takapuolelta oikealta puolelta.

  6. Jos teet tilauksen luottokortilla, maksu veloitetaan pankkitililtäsi, kun maksu on vahvistettu ja pakettisi on lähetetty varastostamme.

  7. Toimitetut tavarat ovat MEXENin omaisuutta, kunnes maksu on suoritettu kokonaan.

  8. Ajankohtaiset tiedot tarjolla olevista maksutavoista löytyvät mexen.fi: n sivuilta.

VI. Toimitus

  1. MEXEN käsittelee tilaukset huolellisesti ja pyrkii toimittamaan tilauksesi valitsemallasi toimitustavalla osoitteeseesi Suomessa. Tuotteiden toimitus tapahtuu tilausvahvistuksessa mainitulla tavalla. Kannamme tuotteisiin liittyvät riskit, kunnes saat ne, eli kunnes tuotteet ovat hallussasi.

  2. Kotitoimituksissa on huomioitava, että olet vastuussa tuotteiden viemisestä kotiisi ja sinun on oltava paikalla vastaanottamassa tavarat. Voimme pyytää sinua esittämään henkilöllisyystodistuksen ennen tavaroiden luovuttamista.

  3. MEXEN sitoutuu toimittamaan käyttäjän ostamat tuotteet asiakkaan tilauslomakkeessa ilmoittamaan osoitteeseen mahdollisimman pian, yleensä 7–14 työpäivän kuluessa. Tuotteiden toimitusaika on enintään 30 kalenteripäivää.

  4. Toimituspäivät on ilmoitettu tuotteen yksityiskohtaisella sivulla, mutta ne eivät ole sitovia. Ilmoitetut toimituspäivät ovat vain suuntaa-antavia (arvioita) eikä niitä tule pitää sovittuina. Useiden tuotteiden toimituspäivä määräytyy tuotteen mukaan, jonka toimitusaika on pisin.

  5. Jos MEXEN ei pysty toimittamaan tilattuja tavaroita syistä, joihin se ei voi vaikuttaa, koska toimittaja ei pysty täyttämään velvoitteitaan MEXENiä kohtaan, MEXENillä on oikeus peruuttaa sopimus kanssasi. Tällöin sinulle ilmoitetaan mahdollisimman pian tilatun tuotteen saatavuuden puuttumisesta ja maksetut summat palautetaan välittömästi.

  6. Toimituskustannukset löytyvät verkkosivustolta www.mexen.fi.

  7. Huomaa, että tavaroiden riski siirtyy sinulle toimitushetkellä. Jos pakkaus näyttää vahingoittuneelta, sinun tulee kieltäytyä ottamasta tuotetta vastaan. Jos haluat tehdä valituksen, sinun tulee ilmoittaa siitä meille.Kun vastaanotat tilauksesi:

    1. varmistathan, että vastaanotat rahtikirjassa ilmoitetun määrän kolleja/paketteja

    2. tarkistat, ettei paketissa/paketeissa ole selkeitä tai näkyviä vaurioita.

  8. Mikäli laatikot/paketit näyttävät vaurioituneelta, me suosittelemme:

    1. Kieltäydy vastaanottamasta toimitusta ja pyydä kuljettajalta rahtikirjaan merkintä vaurioista

    2. Vastaanota toimitus, mutta varmista, että kuljettaja merkitsee kuljetusvaurion rahtikirjaan.

  9. Kuluttajansuojalain 5 luvun säännöksiä (vaaranvastuun siirtyminen, virheilmoitukset, viivästyksen ja virheen seuraamukset) sovelletaan, jos Asiakas on kuluttajansuojalaissa tarkoitettu kuluttaja.

VII. Palauttaminen

  1. MEXEN tarjoaa asiakkailleen 14 päivän palautusoikeuden.

  2. Myyjä voi myöntää tietyille kuluttajille ylimääräisen peruuttamisoikeuden (sopimuksen mukainen peruuttamisoikeus) 30 päivän tai 100 päivän kuluessa. Sopimuksen mukainen peruuttamisoikeus myönnetään kuluttajalle vain tuotteille, joissa ei ole merkkejä käytöstä ja jotka ovat täydellisiä ja vahingoittumattomia. Kuluttaja menettää sopimuksen mukaisen peruuttamisoikeuden, jos hän käyttää tuotetta tavalla, joka ylittää sen, mikä on tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi.

  3. Palautusta varten ota yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen [email protected].

  4. Mikäli palautat tuotteen, joka on vahingoittunut tai käytetty tavalla, joka merkittävästi alentaa sen arvoa, pidätämme oikeuden hyvityksen alentamiseen tai palautuksen hylkäämiseen.

  5. Palauttaessasi tuotetta varmista, että se on pakattu kunnolla ja mieluiten alkuperäiseen pakettiin.

  6. Tilauksen maksun palautus suoritetaan mahdollisimman pian, viimeistään 14 päivää palautusilmoituksen vastaanottamisesta.

  7. Rahan palautus suoritetaan sillä maksutavalla, jolla asiakas on maksanut tilauksen, ellei palautuksen yhteydessä nimenomaisesti ole suostuttu muuhun.

  8. Pidätämme oikeuden palautuksen maksun viivyttämiseen, kunnes olemme saaneet tuotteen tai todisteen palautuksesta.

  9. Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä. Lisäksi asiakkaan tulee säilyttää kaikki asiakaspalautukseen liittyvät dokumentit huolellisesti, kunnes on saanut tiedon palautuksen vastaanottamisesta MEXEN:lta.

  10. Asiakas vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos tuote on otettu käyttöön. Asiakkaan tulee huolehtia tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tuotepakkauksesta, kunnes on päättänyt pitää tuotteen.

  11. Kaikki vaihtoon ja palautukseen liittyvät kulut lankeavat asiakkaalle.

  12. Palautusosoite: "Mexen, Sochaczewska 96B, P3 Logistic Parks, Hala 17, 05-870 Błonie-Wieś (Puola)

  13. Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.

  14. Rajoitukset palautusoikeudesta (kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti):

  15. Tuotteelle ei myönnetä palautusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke.

VIII. Reklamaatiot

  1. Kuluttajansuojalaki suojaa aina yksityishenkilönä ostettuja tuotteita ja palveluja.

  2. MEXEN vastaa tuotteistaan lakisääteisen virhevastuun mukaisesti riippumatta siitä, onko tuotteelle myönnetty takuuta vai ei.

  3. Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Takuu ei rajoita kuluttajansuojalaissa tarkoitettua myyjän virhevastuuta. Asiakkaan tulee tutustua tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuaika ilmoitetaan ostokuitissa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Takuu kattaa ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet.

  4. Huomioithan, että reklamaatio on esitettävä kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisen jälkeen. Mikäli MEXEN hyväksyy reklamaation, tarjoamme sinulle korvaavaa tuotetta tai hyvitämme tuotteen arvon sinulle.

  5. Voit lähettää viallisen tuotteen suoraan osoitteeseen:

    "Mexen, Sochaczewska 96B, P3 Logistic Parks, Hala 17, 05-870 Błonie-Wieś (Puola).

IX. DSA

  1. Käyttäjä ei saa julkaista Käyttäjäsisältöä, joka on digitaalipalvelulain (Digital Services Act, DSA) mukaan laitonta sisältöä. Myyjän yhteyshenkilö digitaalipalvelulain (DSA) mukaista suoraa viestintää varten on: sähköpostiosoite [email protected]. Viestintä voidaan hoitaa englanniksi.

  2. Käyttäjät ovat yksin ja henkilökohtaisesti vastuussa omasta MEXEN-palveluiden kautta saataville asettamastaan sisällöstä ja tarvittaessa kaikista siitä aiheutuvista seurauksista, esim. sisällön käytöstä muiden käyttäjien toimesta. Käyttäjät sitoutuvat olemaan rikkomatta sovellettavia oikeudellisia säännöksiä ja sopimusmääräyksiä käyttäessään MEXEN-palveluja oman sisältönsä tarjoamisen yhteydessä.

  3. Myyjä tarkistaa arvostelut käyttämällä ostoprosessissa käytettyä tai Käyttäjän tilille määritettyä sähköpostiosoitetta.

  4. Tuotearvosteluja voi antaa vain Myyjän verkkokaupasta tosiasiallisesti ostetuista tuotteista ja vain se verkkokaupan asiakas, joka on tosiasiallisesti ostanut arvostellun tuotteen.

  5. Arvosteluja voidaan jättää suoraan verkkokaupan verkkosivustolla tai ulkoisessa arvostelupalvelussa, jonka kanssa myyjä tekee yhteistyötä ja johon myyjä linkittää verkkokaupan verkkosivustolla.

  6. Fiktiivisten tai näennäisten myyntisopimusten tekeminen tuotetta koskevan mielipiteen antamiseksi on kielletty.

  7. Asiakas hyväksyy, että myyjä saa käyttää maksutta myyjän verkkokaupan verkkosivuilla julkaisemia mielipiteitä tai muuta sisältöä.

  8. Myyjä ei julkaise vääriä arvosteluja tai asiakassuosituksia eikä ohjeista muita julkaisemaan vääriä arvosteluja tai asiakassuosituksia tuotteidensa mainostamiseksi tai tarjotakseen sponsoroituja arvosteluja.

  9. Asiakas ei saa tarjota laitonta sisältöä eli tietoa, joka ei ole laillista itsessään tai viitaten mihinkään toimintaan, mukaan lukien tuotteiden myynti.

  10. Myyjä huomauttaa, että asiakkaiden lähettämiä mielipiteitä ei automaattisesti tarkisteta laittoman sisällön varalta.

X. Tietosuojaseloste

  1. Meille on tärkeää, että voit tehdä turvallisesti ostoksia Mexen.fi -verkkokaupassa. MEXEN on vastuussa kaikista tiedoista ja noudattaa yleistä tietosuojamääräystä (GDPR).

  2. Ota yhteyttä henkilötietojesi käyttöön liittyvissä valituksissa asianomaisiin valvontaviranomaisiin, Suomessa Tietosuojavaltuutetun toimisto, Ratapihantie 9, 6.krs., 00520 Helsinki, Postiosoite PL 800, 00521 Helsinki, puh. 029 56 66700, sähköposti [email protected]

XI. Erimielisyyksien ratkaiseminen

  1. Osapuolet pyrkivät neuvottelemaan erimielisyyksistä, mutta mikäli osapuolten välillä ei synny sopua, on kuluttaja-asiakkaalla oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajaneuvonnan (https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/kuluttajaneuvonta/) tietoon tai riita-asian kuluttajariitalautakunnan (https://www.kuluttajariita.fi/fi/) ratkaistavaksi. Nämä menettelyt ovat kirjallisia.

  2. Erimielisyystilanteissa sovelletaan Suomen lainsäädäntöä ja kuluttajasuojalakia.

10.12.2025

Lasku...